25 Haziran 2026, 20:41:36
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Afyon 29°C
Hafif Yağmurlu
Afyon
29°C
Hafif Yağmurlu
Cum 28°C
Cts 27°C
Paz 26°C
Pts 28°C

YOKLUĞA OTURANLAR İÇİN BİR ÖN SÖZ

YOKLUĞA OTURANLAR İÇİN BİR ÖN SÖZ
25 Haziran 2026 18:22
16
A+
A-

Hoşça kal, 

Dertle çektiğim dalların dumanlı hüznü, 

Akşamı geceden ayıran o ince, pervasız sızı

Adını koyamadığım, koyup da sökemediğim bütün bekleyişler,

Gözyaşımın ıslattığı o kadim meselem…

Hoşça kal.

Bir süre daha böyle, 

Her an ağlayacak gibi boşlukların boşluğuna dalacak gözlerim.

Çıldırtan bir çakmak sesi ansızın yükselecek odamda, 

Çakacak ve çökertip sessizliği, eski bir dosta benzeyecek. 

Bir süre daha sarsılacak saatin sarkaçları,

Ben bu sahnede, bu dekorun içinde kalacağım.

Sonra yollar değişecek; yollar, yıllar ve yönler… 

Aynı şehrin içinde yabancı bir şehre düşeceğim. 

Bir pencere açılacak ansızın, perdesi hışımla yırtılan, 

İçeri ne sen gireceksin o mağrur endamınla 

Ne de seni unuttuğumu haykıran bir yabancı. 

Yalnızlık, kendi kılıcını kuşanıp kurulacak başköşeye.

Ben artık hatırlamayacağım bazı şeyleri. 

O yorgun akşam vakitlerini, 

Rüzgârın çığlık attığı sokakları. 

Bir de kimseye, hiç kimseye anlatamadığım o sağır sessizliği. 

Çünkü bilirsin, bazı vedalar gitmekle nihayete ermez, 

İnsan bazen bir şeyin  yokluğuna; 

Koskoca, upuzun, yıllar boyu oturur.

Ve ben, kırık dökük bir akşamın en keskin kıyısında, 

Senden kalan son cümleyi de içimde susturup 

Kendi kavgama, kendi kalbime, kendime döneceğim. 

Hoşça kal. 

Bir daha karşılaşsak bile 

O eski biz olamayacağımız kadar, 

Kendi külümüzden başka bir şey bulamayacağımız kadar… 

Hoşça kal.

 

ETİKETLER: , ,
Hafsa Dilay AVCİ Türkçe Öğretmenliği 4. sınıf öğrencisi. Edebiyat-Şiir
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.